RAMOWY ROZKŁAD DNIA
06:00–8:00 schodzenie się dzieci, zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualna, praca z dzieckiem zdolnym, ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe, czynności opiekuńcze, tworzenie okazji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi, dyskutowanie, czynności porządkowe
08:00–8:10 Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów
08:10–8:30 Śniadanie.
08:30–9:00 zabawy dowolne z niewielkim udziałem nauczyciela
09.00-10.00 zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego. Zajęcia realizowane z całym oddziałem i w małych zespołach; nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących całościowy rozwój dziecka, wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką, literaturą
10.00-10.15 zdrowa przekąska
10:15–11:15 pobyt na świeżym powietrzu, realizacja różnych form aktywności ruchowej – zabawy na sprzęcie terenowym, zabawy sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace hodowlane, spacery , wycieczki (dobór zajęć uzależnia się od pogody i pory roku)
11:15–11:30 Przygotowanie do obiadu. Czynności porządkowo-higieniczne
11:30–12:00 Obiad
12:00–13:30 Czas relaksu - odpoczynek poobiedni, leżakowanie słuchanie bajek , słuchanie muzyki, zabawy relaksacyjne
Zabawy dowolne , ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia, artykulacyjne, oddechowe, itp., zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe, rysowanie, religia, gimnastyka korekcyjna, zabawy ruchowe
13:30-14:00 Czynności samoobsługowe i porządkowe przygotowujące do posiłku, podwieczorek.
14:00–17:00 Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca wyrównawcza, indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności
i zainteresowania dzieci, zabawy w ogrodzie przedszkolnym( w zależności od warunków atmosferycznych i pory roku) rozmowy indywidualne, rozchodzenie się dzieci.